Recente ervaringen

Huisarts: Luc Peeters
Adres: Blockmansstraat 9
Plaats: 3070 Kortenberg
Indiener: Brit
Thema deskundigheid / kwaliteit zorgaanbod 10
09 november 2011
Titel: Deskundigheid troef!
Positieve ervaring Thema deskundigheid / kwaliteit zorgaanbod
 
Zijn er na deze ervaring zaken verbeterd:
Weet niet / niet van toepassing
Deze zorgverlener aanraden: Ja
Idee voor verbetering:
Gewoon doorgaan zoals u bezig bent!
Reageren: klik hier
Hyves Facebook nujij LinkedIn Technorati Twitter
Huisarts: Luc Peeters
Adres: Blockmansstraat 9
Plaats: 3070 Kortenberg
Indiener: Anoniem
Thema deskundigheid / kwaliteit zorgaanbod 1
22 oktober 2011
Titel: Verkeerde medicatie
Positieve ervaring Thema deskundigheid / kwaliteit zorgaanbod
 
Zijn er na deze ervaring zaken verbeterd:
Nee
Reacties
studmed 02 november 2011

een apotheker 02 november 2011
Ondanks het feit dat een dokter u reeds heel uw leven behandelt, kan hij onmogelijk voorspellen waar u allemaal allergisch voor bent of zal zijn... Tenzij het om een variant van een geneesmiddel of bestanddeel gaat waarop u al eerder een allergische reactie had. Ik vind het nogal drastisch om uw huisarts op basis daarvan zo slecht te beoordelen, als hij in al die jaren alleen maar die "fout" gemaakt heeft, denk ik dat u zeer content mag zijn.

Sergio B 02 november 2011
Beste, het gaat voornamelijk over de manier waarop he!!

Misty 02 november 2011
Bedankt Sergio, iemand die het snapt.
De dokter was in het bezit van de lijst waar ik allergisch aan was maar vond het de moeite niet om te consulteren, geluk dat ik het opmerkte, wie weet wat er anders was gebeurd, jullie gaan er toch maar licht over hoor

studmed 02 november 2011

Brit 05 november 2011
ik vind het goed dat elke fout van een dokter aan het daglicht komt .
er word al genoeg in de doofpot gestopt! of het nu gaat om een kleine of grotere fout , wij worden ook door onze werkgevers op de vingers getikt als we fouten maken laat staan als je met mensen omgaat maak je liefst zo weinig mogelijk fouten en als dit gebeurt moet je maar tegen de reactie kunnen vind ik .

Nicolaas 06 november 2011

Brit 06 november 2011
Beste Nicolaas , Ik ben van nature uit een heel discreet persoon die nooit iemand in een slecht daglicht zou plaatsen , maar stilaan krijg ik er genoeg van als ik zie wat onze medische wereld hier nog waard is . Vroeger had je een dokter en je had een patient . Nu heb je een dokter en een nummer . Dit laatste zijn wij ( de patienten ) Na reeds meer dan 25 jaar patient te zijn bij een dokter worden wij na de vraag tot tussenkomst gewoon vriendelijk naar huis gestuurd met de uitleg dat hij momenteel geen tijd heeft . Onze papa ligt in het ziekenhuis en kreeg een te hoge dosis verkeerde medicatie ( hij lag er half dood ! ) We smeekten onze huisarts om even contact op te nemen met het ziekenhuis omdat we zelf geen uitleg kregen over wat er aan het gebeuren was . Vind je het dan niet normaal dat patienten een andere kijk krijgen op onze medische wereld ? Voor mij mogen zulke dingen gerust publiek geworden gemaakt . En wat betreft verbetering van onze zorg , daar geloof ik niets van we gaan er gewoon op achteruit in plaats van vooruit .

Nele 06 november 2011

brit 06 november 2011
Nele , Ik ben ervan overtuigd dat er zeker nog zorkundigen zijn die met hart en ziel hun funktie uitoefenen en gelukkig maar ! Maar ze zijn nog schaars ! Heel vaak kom je gefrustreerde verpleegkundigen tegen die daarbovenop heel onvriendelijk en ongeduldig met de patienten zijn . Ze komen er duidelijk enkel om hun loon op te rapen en dat was het . Ik weet dat dit ook voorkomt in andere sectoren maar daar zijn ze meestal niet met mensen bezig .Het kleine deel van die goede zorgkundigen waardeer ik echt wel ! Ik ben er ook heel bewust van dat het niet altijd even gemakkelijk is en zeker als het gaat om een afdeling gereatrie ! Ik werk zelf als vrijwilligster in een rust en verzorgingstehuis en doe dit met hart en ziel ! Enkel en alleen voor de glimlach die je krijgt op het gezicht van een oud en soms dementerend persoon . Als ik dan vast stel dat er op een afdeling waar er mischien 12 verschillende personen werken ik er maar 1 of 2 kan aanduiden die menswaardig en vriendelijk zijn met de patienten dan word ik gefrustreed . Denken ze er dan nooit aan dat ook zij ouder zullen worden , en meer geduld zullen vragen ? Wat betreft het inschatten van wat er aan de hand is ... er word eens na de opname amper gecomuniceerd met de huisarts . Medicijnen die dagelijks moeten gegeven worden ( al jaren ) worden gewoon niet toegediend . Volgens mij is hier dan toch wel iets aan de hand of heb ik het mis ?

Reageren: klik hier
Hyves Facebook nujij LinkedIn Technorati Twitter

Zoek uw zorgverlener:

 

Home Ervaringen Verbeteringen Thema's Enquete Contact