Veel gestelde vragen

Algemeen
Privacy
Ervaring melden als patiŽnt, medewerker of mantelzorger

Ik heb geen computer, kan ik ook schriftelijk invullen?

Kan ik hulp krijgen bij het invullen?

Kan ik ook een klacht indienen?

Kost het invullen van de vragenlijst veel tijd?

Mijn zorgverlener staat er niet bij, wat nu?

Waarom heb je een korte en een lange vragenlijst?

Werkt het indienen van een negatieve ervaring niet tegen me?

Als u een ervaring verstuurt, krijgt de geregistreerde zorgverlener op www.verbeterjezorg.be die direct door. Dit kan natuurlijk ook een negatieve ervaring zijn. Misschien was het zelfs een ervaring die u gekwetst heeft of waardoor u schade heeft geleden. Vaak zal de zorgverlener zelf ook weten dat iets niet goed is gegaan en zal uw melding niet als een verrassing komen. Uw melding geeft dan uw zorgverlener echter wel de kans om te kijken of er verbeteringen of correcties mogelijk zijn en om soortgelijke ervaringen voor anderen te voorkomen. Misschien was uw zorgverlener zich er helemaal niet van bewust van het feit dat u een vervelende ervaring had. Dan is het goed dat hij of zij dit nu wel weet. Zorgverleners die deelnemen aan 'Verbeter je zorg' weten dat ze ook negatieve ervaringen door kunnen krijgen en staan daar voor open. Wij spreken af dat ze zorgvuldig omgaan met meldingen en dat de meldingen geen additionele schade mogen opleveren voor patiënten.

Laat  een vervelend gevoel u niet weerhouden van het maken van een melding. Probeer een negatieve ervaring wel zo opbouwend/positief mogelijk te beschrijven, zonder vervelend en provocerend taalgebruik. Probeer ook aan te geven hoe het volgende keer beter kan. Daar is 'Verbeter je Zorg' nu net voor bedoeld.    

Wat bedoelen jullie met "een ervaring" melden?

Wat kost Verbeterjezorg?

Wat gebeurt er met een ingediende ervaring
Deelname als zorgverlener
Begrippen


Home Ervaringen Verbeteringen Thema's Enquete Contact