Veel gestelde vragen

Algemeen

Waar dient het platform voor?

Organisatie

Werkwijze

 

Met een duidelijke recensiecode en de inzet van een onafhankelijke redactie/ plaatsingscommissie bewaken wij actief en nauwgezet de kwaliteit van de recensies/ ervaringen op Verbeterjezorg.be. De redactie beoordeelt recensies vooraf op basis van een recensiecode; voor ongefundeerde kritiek, beledigingen, polemieken en hetzes is geen ruimte. Vervolgens wordt de zorgverlener op de hoogte gesteld van de recensie. De zorgverlener krijgt ± 2 werkdagen om zich te registreren en vervolgens te reageren op de recensie/ ervaring via zijn controlepaneel. Wordt dit niet opgevolgd, publiceert de redactie/ plaatsingscommissie de recensie/ ervaring na toetsing aan de recensiecriteria.

Een zorgverlener kan zich natuurlijk ook altijd na die 2 werkdagen registreren. Wij stellen de zorgverlener dan uiteraard alsnog in de gelegenheid om te reageren op mogelijke ervaringen.

De website is niet bestemd voor het openbaar escaleren van behandeltrajecten (dit ter bescherming van de privacy van de patiënt én zorgverlener). In geval van een lopend dispuut met uw zorgverlener en/of een aanmerkelijke klacht met betrekking tot uw behandeling verwijzen wij u graag naar de relevante instanties. Met deze uitgangspunten hopen wij voor alle betrokkenen een objectief en betrouwbaar referentieplatform te kunnen bieden met betrekking tot consumentenervaringen in de gezondheidszorg.

Recensiecode

Privacy
Ervaring melden als patiŽnt, medewerker of mantelzorger
Wat gebeurt er met een ingediende ervaring
Deelname als zorgverlener
Begrippen


Home Ervaringen Verbeteringen Thema's Enquete Contact